De reis door het Rijk van Koning Klant

Een excellente klantbeleving is de garantie voor tevreden, terugkomende klanten. Om de klantbeleving te verbeteren, investeren bedrijven veel tijd en geld in processen, procedures, systemen en structuren. Dit terwijl het verschil tussen een goede en een slechte klantbeleving vooral wordt bepaald door de persoonlijke betrokkenheid van de mensen binnen de organisatie.

De reis door het Rijk van Koning Klant

De reis door het Rijk van Koning Klant beschrijft het geheim van excellente klantbeleving. Na een eerste kennismaking met het Rijk van Koning Klant en de ontwikkelingen die hierin plaatsvinden, maakt de lezer kennis met het doel van de reis: een duurzame en betekenisvolle relatie met de klant. Vervolgens wordt ingegaan op de vraag hoe organisaties en de medewerkers van de organisatie hun ambities op het gebied van klantbeleving kunnen waarmaken. Hierbij wordt gekeken naar de drijfveren van management en medewerkers, maar ook naar de rol die de klant speelt bij het maken en realiseren van keuzes. Tot slot wordt ingegaan op de belangrijkste uitdagingen in klantgericht denken en doen en hoe klantgerichtheid in de dagelijkse praktijk kan worden toegepast.

'De reis door het Rijk van Koning Klant' is een spannend reisverslag van een zoektocht naar de essentie van professionaliteit en klantgerichtheid. Iedereen die de uitdaging van deze reis aandurft, wordt geconfronteerd met verwachte en onverwachte inzichten in de eigen organisatie en in de psychologie van klanten en collega's.