Advies

Het geheim van de klantgerichte organisatie schuilt in het opbouwen en onderhouden van een goede relatie met uw klanten. Deze relatie begint bij het ontwikkelen van een op de klant georiënteerde marketingstrategie. In deze strategie worden keuzes gemaakt die bepalend zijn voor de inrichting van de organisatie (informatie, systemen en processen). En die voor het management en de medewerkers richtinggevend zijn voor de omgang met klanten.

Voor wat betreft de inrichting van de organisatie kunt u bij The Customer Connection terecht voor de volgende soort opdrachten:  

Marketing en communicatie

  • Het analyseren van informatie over klanten en gedrag van klanten
  • Het ontwikkelen en implementeren van een marketing strategie
  • Het ontwikkelen van nieuwe producten of nieuwe markten
  • Het ontwikkelen van een op de klant gerichte communicatiestrategie
  • Het ontwikkelen en implementeren van loyaliteits- en retentieprogramma’s

 

Klantrelatiemanagement

  • Het analyseren en verbeteren van commerciële processen (offerte, verkoop, relatiebeheer, klachtenmanagement);
  • Het invoeren van effectief klantrelatie- of klachtenmanagement;
  • Het begeleiden van de implementatie van relatiebeheer-, klanteninformatie- of klachtenregistratiesystemen;

 

Klantgerichtheid van management en medewerkers

  • Het ontwikkelen en implementeren van klantgerichtheidsprogramma’s voor binnen- en buitendienstmedewerkers, staf- en lijnmedewerkers;
  • Het begeleiden van het proces van cultuurverandering naar een cultuur waarin zowel de klant als de medewerker zich prettig vindt;
  • Het coachen van leidinggevenden en medewerkers die de klantgerichtheid van hun afdeling of van zichzelf willen vergroten;
 
Meer informatie?
Wilt u meer weten over de mogelijkheden om The Customer Connection in te schakelen bij organisatie-vraagstukken? Stuur dan even een mail naar info@thecustomerconnection.nl. Wij nemen dan zo snel mogelijk contact met u op.